Wegens omstandigheden een nieuw tehuis gezocht voor Ivan. ( Oost Siberische Laika)

Wegens omstandigheden een nieuw tehuis gezocht voor Laska (West-Siberische Laika)

Ras:                           Oost Siberische Laika

Geslacht:                    reu, gecastreerd

Geboren:                    2014

Stamboom:                 geen

Land van herkomst:    Rusland

Paspoort:                    Ja

Chipnummer:              643094100279116 RUS

Ivan is een, gecastreerde, Oost Siberische Laika reu van 4,5 jaar.

Hij is geboren in het uiterste oosten van Siberië. Daar heeft hij tot voor kort met zijn Nederlandse eigenaren gewoond. Nog niet zolang geleden is hij met zijn eigenaren terug naar Nederland verhuisd en woont nu in het centrum van een stad.

Voor deze actieve reu, die een grote vrijheid gewend was, is deze overgang wel erg groot en dat levert wel wat problemen op. Zoals de meeste Laika-reuen kan hij dominant gedrag vertonen, is beschermend naar de eigenaren en hij blaft passanten aan. Wanneer hij los van de lijn is vertoont hij dit gedrag minder, hij heeft zijn natuurlijke jachtpassie, maar is goed terug te roepen. Zijn eigenaresse heeft in Rusland veel tijd in zijn opvoeding gestoken.

Hij is rustig in huis, ook bij bezoek, rijdt graag auto en kan goed alleen thuis zijn.

Zijn eigenaren reizen regelmatig en dan ging Iwan naar een oppas, maar vanwege gezondheidsproblemen van deze oppas wordt het moeilijk om hem daar in de toekomst onder te brengen.

Ook de eigenaresse heeft lichamelijke problemen waardoor de mogelijkheden om hem voldoende beweging te geven, worden beperkt.

Door al deze factoren hebben de eigenaren het moeilijke besluit moeten nemen een goed nieuw tehuis voor Ivan te zoeken.

Er wordt gezocht naar een energiek iemand, die stevig in zijn/haar schoenen staat en die deze zelfbewuste hond de leiding en het actieve leven kan geven dat hij verdient.

Reactie graag naar commissie Noodfonds Scandia